Travel

Targuri de Craciun – Praga si Viena

Targuri de Craciun – Praga si Viena. Daca anul trecut pe vremea asta, ma aflam la Praga alaturi de sotul meu, anul acesta ma aflu la maternitate, tinand-o in brate pe fetita noastra. Ce ma amuza teribil este faptul ca, imi aduc aminte ca mereu il intrebam pe sotul meu: “Si… Ce alte targuri de Craciun vom mai vizita anul viitor? Anul viitor unde mai mergem?”, iar raspunsul lui de fiecare data era “La maternitate. Vom vizita maternitatea”. Faptul ca realmente ma aflu in maternitate la fix un an distanta, mi se pare ireal, pentru ca vorbele si gandurile lui s-au concretizat. Clar si eu imi doream ca anul acesta sa poposesc la maternitate, insa fix in aceeasi perioada clar nu ma gandeam ca va fi.

Inca de mica visam ca intr-o buna zi, sa pot vizita Praga si in special targul de Craciun de la Praga. Intotdeauna mi s-a parut frumoasa si primitoare, nu stiu de ce. Pe de alta parte, sotul meu isi dorea foarte mult sa viziteze Viena. Mereu Praga mi s-a parut fascinanta prin istoria si cultura ei, dar si prin arhitectura si culorile cladirilor intregului oras. Astfel ca, anul trecut, cumva dorinta amandurora a devenit realitate. Undeva prin septembrie – octombrie am gasit o oferta extrem de buna pentru biletele de avion (Tarom pentru zborul Bucuresti – Praga si Wizzair pentru zborul de intoarcere cu destinatia Bucuresti, insa din Viena). Vazand pretul biletelor, ne-am zis ca asa ceva nu se rateaza.

Daca inima mea ar fi avut glas, in momentul in care ne-am cumparat biletele, ar fi auzit-o o lume intreaga. Dincolo de metafora / gluma, chiar a fost o bucurie imensa, ca un vis urma sa devina realitate in scurt timp de la momentul achizitionarii biletelor.

Astfel ca, in decembrie am avut placerea de a vizita Praga pentru prima data! Si nu oricand, ci in decembrie, chiar in preajma Craciunului. Mai exact, in saptamana de dinaintea Craciunului. Faptul ca am fost la Praga in preajma Craciunului, m-a facut sa ma bucur precum un copil caruia, parintele i-a cumparat jucaria mult dorita.

Apropiatii stiu cat de mult iubesc luna decembrie si in special Craciunul, iar de anul acesta, cu atat mai mult! Faptul ca am vizitat Praga in acea perioada, a fost o reala bucurie. Pe langa faptul ca, inca de mica visam sa ajung intr-o buna zi la Praga, dorinta de a o vizita mi-a fost starnita si mai mult an de an cand auzeam la stiri ca targul de la Praga era cotat mereu ca fiind unul dintre cele mai frumoase targuri din intreaga Europa. Asta ma facea si mai curioasa si dornica sa ajung acolo, ca sa vad daca intr-adevar asa este.

Pe de alta parte, asa cum povesteam mai sus, sotul meu isi dorea foarte mult sa viziteze Viena. Asa ca, fiind destul de aproape una de cealalta, le-am vizitat pe amandoua intr-o saptamana. Suntem constienti ca timpul petrecut in fiecare dintre ele, a fost extrem de mic, insa chiar si asa ne-am bucurat foarte mult de experienta avuta. Ne-am bucurat pentru ca ne-am deconectat de la cotidian, pentru ca petreceam timp doar noi doi, pentru ca faceam ceva pentru sufletul nostru. Aceasta calatorie, a fost ca un cadou pentru fiecare dintre noi.

Praga

Dupa aproximativ doua luni de la data achizitionarii biletelor, ziua mult asteptata sosise si abia asteptam sa ajungem in Praga. Dupa un drum cu ceva turbulente, dar totusi frumos, datorita peisajelor vazute din avion, am ajuns in Praga. De la aeroport, pentru a ajunge in centru unde trebuia sa ne cazam la hotel, din fata terminalului 1 am luat autobuzul 119, iar ulterior am luat un tramvai care ne-a dus la ~150m distanta fata de hotelul nostru.

Cele mai utile bilete pe care le poti cumpara sunt cele cu valabilitate de 90 de minute. Noi le-am achizitionat de la autonomatele din fata terminalului 1, insa le poti achizitiona chiar si de la soferul autobuzului. Biletele pot fi folosite pe toate mijloacele de transport in comun, chiar daca le schimbi, conditia fiind doar sa te incaderezi in intervalul de timp de la validare.

De la aeroport, cu tot cu asteptat si schimbat mijloacele de transport, pana la hotel am facut cam 1h. Transportul in comun din Praga este extrem de bine pus la punct. De fiecare data cand am utilizat un mijloc de transport in comun, nu am asteptat mai mult de 5 minute. Tramvaiele cel putin, vin extrem de repede si niciodata, nu am vazut sa fie aglomerat in vreun tramvai / autobuz sau in statii.

Odata ajunsi la hotel – K+K Hotel Central Prague ne-am cazat, ne-am lasat bagajele in camera si am “fugit” sa profitam de restul zilei. Personalul hotelului a fost extrem de dragut, amabil si serviabil. Nu numai ca iti zambeau, dar erau foarte sociabili si doritori sa ne ajute cu orice informatie aveam nevoie.

Pana sa ne hotaram asupra unui restaurant, nu ne-am putut abtine sa nu facem cateva fotografii cladirilor care se aflau in proximitatea hotelului nostru. Prima oprire, am facut-o la Casa Municipala, cea mai emblematica cladire in stil Art Nouveau din Praga.  Aceasta contine mai multe sali, printre care, cea mai importanta, Sala Smetana.

Intre timp, ne-am adus aminte de o recomandare a verisoarei sotului meu, unde am putea manca. Asa ca, pentru a castiga timp, pentru plimbarea de seara, am mers direct la restaurantul Vytopna Railway. Farmecul localului il ofera trenuletele care iti aduc la masa comanda. De mentionat este faptul ca, trebuie sa ai rezervare. Noi nu am stiut, am mers fara o rezervare in prealabil si cu greu ne-au gasit un loc la o masa.

Am fost fascinata de-a dreptul de intregul mers al trenuletelor, de faptul ca atunci cand se schimba macazul, se opreau ca sa isi dea prioritate unul altuia. La unele mese, veneau tot trenuletele pentru a le incarca, pentru debarasarea mesei. Mancarea a fost foarte buna. Cel putin, noua ne-a placut mult si cu siguranta, vom reveni aici, atunci cand vom mai ajunge in Praga.

Dupa masa, am zis sa cercetam putin zona, astfel incat, sa ne facem planul pentru urmatoarele zile. Cu cat se insera, cu atat frigul devenea si mai aprig si desi eram destul de echipati, am simtit nevoia sa ne ajustam tinuta de iarna corespunzator vremii din Praga. Am uitat sa mentionez ca la Praga deja ninsese, iar peisajul era de vis. Odata tinuta ajustata, am luat la pas aproape fiecare straduta ce ne iesea in cale si asa am ajuns in Piata Wenceslas, unde era organizat un mic targ de Craciun, iar mirosurile fel de fel te ademeneau la fiecare colt, incat nici nu stiai ce sa iti cumperi mai intai. Vin fiert? Trdelník (produs de patiserie asemanator cu ungurescul Kürtőskalács) care era umplut cu inghetata, frisca sau crema de Nutella. Yummy!  Castane coapte? Sau punch cu diverse arome. O nebunie!

Ce e de mentionat inca de pe acum, este faptul ca, atat in Praga cat si in Viena, pe langa targurile oficiale de Craciun, regaseai si alte mici targulete in diferite colturi ale fiecarui oras. De asemenea, atat in Praga cat si la Viena, peste tot, erau brazi naturali. Absolut peste tot, doar brazi naturali. Atat la targuri, cat si in restaurante, baruri, pub-uri, hoteluri etc.. Pentru mine personal, bradul natural reda cu adevarat spiritul Craciunului si imi aduce aminte de copilarie.

In drumul nostru catre targul oficial de Craciun, care se afla centrul vechi al orasului, langa vestitul ceas astronomic, am intalnit un grup de colindatori. Cele cateva minute petrecute, pentru a-i asculta, m-au incarcat cu o energie de nedescris, desi fizic eram destul de obosita. Doamne, cat de frumos cantau! Ce ar fi Craciunul fara colinde?

Tot in drumul nostru spre targ, am intalnit magazinul de jucarii Hamleys. As putea spune, ca acesta este clar raiul copiilor si / sau al iubitorilor de jucarii. Hamleys este un magazin urias la propriu. Magazinul are 4 etaje pline cu tot felul de atractii pentru copii, inclusiv, la parterul acestuia se regasea un carusel si un tobogan. Am petrecut cateva minute bune in magazin, pentru ca efectiv nu iti venea sa pleci de acolo, adult fiind. Va dati seama cum se simteau copiii acolo.

Odata plecati de acolo, am inceput sa strabatem din nou stradutele frumosului oras, pentru a ajunge la targul de Craciun. Aproape la tot pasul, am intalnit foarte multe candy stores, dar si un fel de muzeu / expozitie cu obiecte realizate din piese metalice, ceea ce mi s-a parut absolut fascinant.

Dupa cateva minute bune de mers pe stradutele Pragai, am ajuns si la vestitul si oficialul targ de Crăciun de la Praga, unde am gasit un brad natural imens si frumos decorat. Tot aici, erau o multime de casute cu fel de fel (de la suveniruri, pana la mancare sau bauturi). Nu stiai incotro s-o apuci mai intai. Insa, extrem de aglomerat. Erau zone in care, abia puteai sa faci un pas.

Cred ca am petrecut aici in jur de 2h, timp in care am facut poze, am facut selfie cu Mos Craciun care era atractia targului la acel moment, am mancat, dar am si baut ceva ca sa ne mai incalzim, pentru ca era ger in adevaratul sens al cuvantului. Am plecat destul de repede, insa stiam ca vom reveni si a doua zi. Ar fi fost si pacat sa nu revenim, pentru asa frumusete de targ.

In drumul nostru spre hotel, care era foarte aproape de centrul vechi al orasului, am gasit alte candy stores, insa si un magazin plin cu ratuste. In acesta din urma, nu ne-am putut abtine sa nu intram. Doamne, ce nebunie de culori era acolo! Oriunde intorceai privirea in acel magazin, vedeai ratuste sub toate formele si culorile posibile. Erau ratuste care intruchipau diferite tipuri de profesii precum: medic, preot, fotograf, bucatar samd. La un moment dat, am zarit un “ratoi fotograf” ceea ce mi s-a parut genial si nu m-am putut abtine sa nu i-l fac cadou sotului meu, fotograf fiind. Mi s-a parut absolut genial acel magazin. In caz ca ajungi la Praga, nu rata “Duck Boutique”. Te va cuceri pe loc!

Odata ajunsi la hotel, tot ce ne doream era un dus fierbinte pentru a ne incalzi si un somn cat se poate de odihnitor pentru a ne reincarca bateriile.

Ziua 2 in Praga, am inceput-o cum nu se poate mai bine. In drumul nostru catre locul unde se servea micul dejun, am intalnit pe holul hotelului doua turiste, care ne-au complimentat pe mine si sotul meu exclamand “That’s the Christmas spirit!”. Fiecare eram imbracati cu un pulover pe care era inscriptionat celebrul vers al lui Mariah Carey “All I want for Christmas, is you”. Chiar daca, nu pare cine stie ce, pentru mine a contat. De ce? Pentru ca mai inainte de toate, ne-au zambit fara un motiv anume, dar si pentru ca am primit un compliment total neasteptat din partea unui strain, ceea ce in Romania nu am intalnit. Ajunsi in locul unde se servea micul dejun (destul de variat si foarte gustos), ne-am bucurat din plin de acesta, iar ulterior ne-am dus in camera, pentru a ne echipa pentru o zi full de explorat Praga.

Urmatoarea zi, urma sa parasim Praga pentru urmatoarea destinatie, Viena. Astfel ca, inainte de toate, ne-am propus sa cautam gara la care trebuia sa ajungem in urmatoarea zi. Am vrut sa facem acest lucru, pentru a ne familiariza cu locatia respectiva. Totodata, nu voiam sa riscam sa intarziem / sa pierdem trenul a doua zi, mai ales ca aveam deja biletele achizitionate online. Ajunsi in gara (Praha Hlavní Nádraží) am fost foarte impresionati de aceasta, deoarece era extraordinar de mare. Parea un mini aeroport la propriu si nicidecum o gara. Evident ca am facut cateva fotografii, pentru ca arata exemplar. Aceasta este cea mai mare gara din Praga, fiind considerata gara principala.

Odata plecati de aici, ne-am propus sa ne indreptam catre Podul Carol (vestitul Charles Bridge), insa pana sa ajungem acolo am facut un popas la Sinagoga din Ierusalim (Jerusalem Synagogue) situata pe strada Jeruzalémská 1310/7, 110 00 Praha 1, Czechia. A fost pentru prima data cand am intrat intr-o sinagoga, insa mi s-a parut absolut fascinanta. Sinagoga este si ea un exemplu interesant de Art Nouveau imbinat cu stilul maur. Interiorul sau este bogat pictat in stil Art Nouveau si este cea mai noua sinagoga a comunitatii evreiesti din Praga.

In drumul nostru catre Podul Carol, am intalnit o multime de magazine / localuri foarte frumos decorate. Era imposibil sa nu te opresti din drumul tau si sa nu le admiri. La orice pas, Praga este instagramabila si chiar daca nu esti adeptul retelelor sociale, cu siguranta vei dori sa imortalizezi anumite momente pe care sa le pastrezi pentru intotdeauna. Am trecut din nou prin Piata Wenceslas, prin Centrul Vechi al orasului, unde ne-am oprit la Ceasul Astronimic pentru a face cateva fotografii / filmulete.

Stiti postarile acelea “Instagram / Facebook vs reality?”. Fix asa a fost si in cazul nostru. Visam ca atunci cand vom ajunge la Podul Carol sa il pot fotografia in toata splendoarea lui, fara ca nimeni sa fie prin preajma. Insa cum socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ, am avut surpriza sa fie incredibil de aglomerat. Mai mult decat atat, unele statui erau in renovare. Chiar si asa, am reusit totusi sa facem cateva fotografii foarte dragute, prin care sa surprindem frumusetea Pragai.

Ajunsi la Podul Carol in jur de 15:00, ni s-a facut foame asa ca, am apelat din nou la o alta recomandare a verisoarei sotului meu unde sa putem manca in zona. Restaurantul se numeste Pork’s si este situat pe strada Mostecká 16, 110 00 Malá Strana, Czechia. Eu mi-am comandat specialitatea casei, care era “Pork knuckle” cu mustar, hrean si varza murata crocanta. Varza era “curcubeu pe cerul gurii”, foarte, foarte buna. Vai, numai cand imi aduc aminte, mi se face pofta! Porcul era ceva imens. O singura persoana nu il poate termina si nici nu recomand, pentru ca, la un moment dat, devine gretos. Cred ca nici jumatate nu am putut manca din el, cu toate ca era delicios.

Dupa ce am plecat de la restaurant, am facut un mic popas la Zidul lui John Lennon din Praga, situat pe strada Velkopřevorské nám., 118 00 Malá Strana, Czechia. Am profitat, pentru ca era foarte aproape de restaurant. Ajunsi la fata locului, era “full house”. Abia am putut sa facem cateva poze si filmulete.

Ulterior, ne-am continuat drumul catre Castelul din Praga. Unul dintre cele mai mari obiective turistice, daca nu chiar cel care ocupa primul loc in preferintele turistilor care ajung aici. Maretia castelului este completata de alte atractii turistice precum:  Catedrala Sfantul Vitus, Vechiul Palat Regal, Bazilica Sfantul Gheorghe si gradinile sale. Ajunsi aici cam pe inserat, lumina de la Castel straluceste intr-o gama de nuante si culori absolut fascinante care iti ofera o priveliste absolut incantatoare asupra orasului. Langa castel, este Starbucks Coffee Prague Castle, de unde iti poti lua o ciocolata calda si sa privesti orasul de sus, dar si sa te bucuri de linistea locului.

Odata intrati in interiorul castelului, parcurgand curtea acestuia si ajunsi in fata Catedralei Sf. Vitus, am fost de-a dreptul impresionati de maretia si frumusetea acesteia. Catedrala este cea mai mare si implicit cea mai importanta catedrala romano-catolica din Cehia. Ar fi si pacat sa ajungi in Praga si sa nu o vizitezi. Din pacate, fiind destul de tarziu cand noi am ajuns acolo, catedrala era inchisa si nu putea fi vizitata, insa ne-am propus cu proxima ocazie, cand vom reveni in Praga sa o vizitam.

Aici am petrecut in jur de cel putin 2h, dupa care ne-am indreptat catre urmatoarea locatie, turnul cartii din Praga, un simbol infinit al cunoasterii. Turnul de carti se afla la intrarea Bibliotecii din Praga si reprezinta una din atractiile pentru turisti.

Pentru ca inca mai aveam energie, am facut un drum si pana la celebra Casa Dansatoare (Dancing House). Aceasta cladire a fost poreclita initial Fred & Ginger, dupa celebrii Fred Astaire si Ginger Rogers. Dancing House este asemuita cu doi dansatori si a fost construita in 1996 de arhitectul ceh Vlado Milunic, impreuna cu cu arhitectul canadian Frank Gehry. Dancing House este un simbol modern al orasului si nu trece neobservata de turisti.

Atins si acest obiectiv turistic, am zis ca e timpul sa ne indreptam catre centrul vechi al orasului, pentru a ne bucura de frumusetea targului de Craciun. Cu toate acestea, pana sa ajungem in centrul vechi, tot ce ne doream in acel moment era un local, unde sa ne putem incalzi. Nu a fost deloc usor sa mai gasim un local deschis, desi nu era foarte tarziu, ci in jur de 21:00. Dupa cateva cautari pe Maps, am gasit restaurantul Café Slavia. O cafenea – restaurant cu o istorie bogata inca din 1881, situatia vis-à-vis de Teatrul National. Farmecul acestui local il ofera pianul din mijlocul restaurantului. Daca ajungi in Praga, nu rata acest local, pentru ca pe langa servirea exemplara, acesta iti poate oferi o priveliste superba asupra orasului.

Dupa ce ne-am reincarcat bateriile, ne-am indreptat catre Targul de Craciun, unde ne-am delectat cu delicatesele cu specific local, am facut evident sute de poze si filmulete, iar in cele din urma, ne-am indreptat catre hotel pentru ca eram extrem de obositi, dupa o zi atat de lunga. Trebuia sa ne odihnim pentru ca urmatoarea zi se anunta cel putin la fel de lunga ca aceasta.

Dis de dimineata, ne-am trezit, ne-am facut bagajul, am coborat pentru micul dejun si am fugit sa mai vizitam cateva locuri pe care ni le propusesem, pentru ultimele ore petrecute in Praga.

Prima oprire a fost la Turnul Primariei, care ofera priveliste panoramica asupra intregului oras si in special asupra pietei vechi, unde era amplasat si targul oficial de Craciun. Aici ai doua optiuni pentru a ajunge pe terasa turnului: urcand cu liftul pentru care se platea o taxa in plus fata de valoarea biletului sau urcand pe jos. Noi am ales sa urcam pe jos, deoarece astfel, ne puteam bucura de privelistile pe care fiecare nivel al turnului ni le oferea. De asemenea, urcarea este destul de usoara, deoarece nu sunt trepte in turn, ci mai degraba o urcare in plan inclinat ceea ce face ca urcarea sa fie extrem de usoara. Nu cred ca mai e cazul sa spun ca si aici am facut sute de poze, selfie si filmulete.

Dupa aproximativ 1h, ne-am decis ca ar fi cazul sa coboram si sa ne indreptam catre urmatorul obiectiv – muzeul de ceara, Madame Tussauds Prague. Muzeul se afla chiar in centrul vechi, langa biserica Tyn. Eu am fost fascinata de tot ceea ce am vazut aici, deoarece toate figurile din ceara pareau atat de reale, inca abia iti venea sa crezi ca nu sunt reale. Aici poti vedea figuri importante din istoria Cehiei, cei mai cunoscuti fiind regele Carol al IV-lea si regele Rudolf al II-lea.

De asemenea, tot aici poti intalni artisti precum Wolfgang Amadeus Mozart sau Franz Kafka unul dintre cei mai mari scriitori cehi din secolul XX. Partea feminina a vedetelor de cinema este reprezentata de catre Julia Roberts si Nicole Kidman, iar partea masculina este reprezentata cu succes de catre George Clooney si Tom Cruise. Lumea muzicii este reprezentata de cei mai mari artisti ai timpurilor precum Michael Jackson, Fredie Mercury, Bono, Lenny Kravitz. De asemenea, tot aici ii puteti intalni pe: Justin Bieber, Lady Gaga, Britney Spears.

Mi-a placut foarte mult la muzeu. Fiind si primul de acest gen, nu pot face comparatie, insa per total experienta este una super faina si eu zic ca merita o vizita. Dupa aproximativ 1h30min petrecuta in muzeu, ne-am indreptat catre hotel pentru a ne lua bagajele si pentru a ne indrepta catre gara centrala. De aici, urma sa plecam catre urmatoarea destinatie, Vienaaaaa.

Viena

In Viena am ajuns in jur de ora 18:00, insa calatoria cu trenul Regio Jet a fost foarte faina, iar conditiile ireprosabile.

De la gara pana la hotelul unde urma sa ne cazam am mers cu tramvaiul D, in jur de 20 de minute, dupa care aproximativ 10 minute pe jos pana la hotel. Cazarea am avut-o la HiLight Suites Hotel . Ce-i drept, de data aceasta am avut o cazare putin cam departe de centrul orasului, insa cazarea initiala ne-a creat ceva probleme si am fost nevoiti sa ne orientam catre altceva in ultimul moment. Chiar daca era ceva mai departe de centru, hotelul arata foarte bine, iar apartamentul pe care l-am avut pentru cele 2 zile a fost mai mult decat suficient.

Timpul ramas din seara respectiva era destul de scurt, motiv pentru care nu ne-am aventurat sa ne indepartam prea mult de hotel. Asa ca, am iesit la o plimbare prin zona unde eram cazati si asa am descoperit un mic targ de Craciun organizat in incinta curtii Palatului Belvedere.

Palatul Belvedere se numara printre cele mai eblematice locuri de vizitat ale Vienei. A fost construit in prima jumatate a anilor 1700 pentru printul Eugen de Savoia. Palatul a fost resedinta acestuia, iar in prezent deserveste ca lacas cultural care gazduieste muzee si expozitii de arta valoroase. Acesta este format din doua superbe cladiri in stil baroc: Belvedere de Sus si Belvedere de Jos. Cele doua palate sunt unite de un parc grandios cu gradini spectaculoase, fantani arteziene si statui.

Acolo am regasit o atmosfera tare relaxanta. La fel ca in Praga, gaseai la tot pasul fel de fel de mancaruri si bauturi specifice locului. Am petrecut in jur de 1h la targ, dupa care ne-am indreptat catre un restaurant pentru a servi cina. Tripadvisor, ne-a recomandat ca fiind cea mai buna optiune in apropierea hotelului nostru, GmoaKeller. Foarte buna mancarea, servirea si ospitalitatea personalului de acolo. Ulterior, ne-am indreptat catre hotel, pentru ca era destul de tarziu si foarte frig.

A II-a zi, am inceput-o cu micul dejun servit in incinta hotelului, dupa care, ne-am indreptat catre metrou pentru a vizita Palatul Schönbrunn, unul dintre cele mai remarcabile atractii turistice ale Vienei. Citisem ca si aici este organizat un targ de Craciun destul de atent aranjat si prezentat.

Palatul Schönbrunn reprezinta unul dintre principalele obiective turistice din Viena. Construit initial in stil baroc, Palatul Schönbrunn este o cladire impresionanta care adaposteste 1.441 de camere. Aici, Imparateasa Maria Teresa si predecesorii sai obisnuiau sa isi petreaca lunile de vara si locul unde s-a nascut si a murit Imparatul Franz Joseph.

Cele mai importante atractii turistice sunt camerele in care a locuit candva Maria Teresa, Camera de lucru a imparatului Franz Joseph si dormitorul acestuia unde sa afla patul pe care imparatul si-a dat ultima suflare. De asemenea, te poti plimba prin parcul Palatului Schönbrunn, un loc imens si superb cu gradini imperiale grandioase in stil baroc. Tot aici poti sa vezi Casa cu Palmieri, Gradina Zoologica si Muzeul Copiilor un loc atractiv pentru cei mici si nu numai, as putea spune.

Din pacate, pentru ca timpul era scurt, iar lista noastra de obiective turistice lunga, am petrecut in jur de 1h30’, dupa care ne-am indreptat catre centru, insa nu inainte de a bea un vin fiert pentru a ne mai incalzi putin si de a ne delecta cu celebrul wurst.

Spre deosebire de Praga, unde vinul iti era servit in pahar de unica folosinta, in Viena, acesta iti era servit in cana de ceramica. Pentru a putea bea o cana de vin fiert, trebuia sa platesti un depozit pentru aceasta, in jur de 5 euro, iar pretul vinului era cam acelasi. Acel depozit trebuia achitat in cazul in care spargeai cana sau doreai sa o pastrezi. Daca nu doreai sa o pastrezi, o inapoiai comerciantului si iti returna garantia achitata.

Odata ce ajungi in centru, n-ai cum sa nu te lasi purtat de vibe-ul vienez si de cele mai instagramabile locuri din Viena de Craciun. Pentru inceput, ne-am plimbat putin prin incinta targului oficial, aflat in fata primariei – Rathausplatz – iar ulterior, ne-am gandit ca ar fi mult mai dragut sa revenim spre inserat, pentru a ne bucura cu adevarat de tot ce era acolo.

Asa ca, am inceput “explorarea Vienei” facand o plimbare la Stephansplatz, cea mai faimoasa piata din Viena. Piata, este denumita astfel, dupa cladirea cea mai importanta – Stephansdom – catedrala din Viena si una dintre cele mai inalte catedrale din lume. Cand ajungi in fata cladirii, dupa ce te-ai plimbat pe stradutele boeme, ramai efectiv mut de uimire in fata acestei cladiri absolut impresionanta. Aceasta poate fi vizitata gratuit si de asemenea, se poate urca intr-unul dintre turnurile acestuia, unde te poti bucura de o panorama asupra centrului orasului. Imediat langa catedrala, vei gasi un brad imens si casute cu produse locale. Viena are aproximativ 20 de targuri de Craciun in fiecare an. Probabil de aceea este si una dintre cele mai iubite destinatii de iarna din Europa.

Pentru ca eram contracronometru, am parasit zona catedralei “ratacindu-ne” pe stradutele din apropiere (Strada Kohlmarkt & Strada Graben). Una dintre cele mai frumoase si mai instagramabile strazi este Kohlmarkt. Imi amintesc ca era acoperita cu o ploaie de luminite mici si aurii, pe sub care te puteai plimba savurand un vin fiert sau o ciocolata calda.

Rataciti pe stradutele Vienei, asa am ajuns in fata muzeului Sisi. Aici, daca ai timp, poti vizita muzeul care prezinta episoade remarcabile din viata Imparatesei Elisabeta, cunoscuta drept “Sisi”. De asemenea, vei regasi o colectie impresionanta de obiecte personale ale acesteia de la haine si bijuterii pana la carti si obiecte personale.

In timp ce eu eram captivata de calestile cu cai, care defilau pe toate stradutele si incercam sa imortalizez cateva momente, sotul meu a fost abordat de un reprezentat de vanzari al Wiener Kaiser Orchester. Intre timp, sotul m-a chemat si pe mine sa discutam cu reprezentantul care ne invita in acea seara la un concert, unde ne puteam bucura de emblematicele melodii ale lui Johann Strauss II si Wolfgang A. Mozart.

Biletele costau in jur de 180 euro, insa daca ne achizitionam pe loc biletele de la el, beneficiam de o reducere, iar in final biletele costau 150 euro. Desi, initial ni se parea cam mare pretul biletelor, ne-am decis sa le achizitionam. Am considerat acele bilete ca un cadou pentru amandoi si o ocazie unica de a participa la un concert vienez 100% cu atat mai mult cu cat, programul concertului urma sa fie acelasi cu cel de Anul Nou difuzat de TVR 1 in data de 1 ianuarie.

Ulterior achizitionarii biletelor, am mers la un restaurant din zona pentru a servi pranzul, dupa care ne-am indreptat catre faimoasa si instagramabila cladire cu fundita (Popp & Kretschmer), care de fapt este un magazin, situat chiar vis-a-vis de Opera. Cand am ajuns era full, abia puteai face doua – trei poze, cat sa iti spui ca ai bifat locul respectiv.

Fiind decembrie, se intuneca destul de repede, asa ca de la cladirea cu fundita, am plecat catre targul de Craciun, pentru a avea suficient timp, pana cand trebuia sa ne indreptam catre Wiener Kaiser Orchester.

Inainte de a ne pierde printre casutele frumos si atent aranjate, am traversat vizavi, in fata cladirii Burgtheater, pentru a avea o imagine de ansamblu a targului. De aici, vei avea privelistea perfecta si fundalul ideal pentru poze. Ulterior, am luat la pas fiecare casuta si element de decor ce se afla in incinta targului. Desi era extrem de frig, am petrecut in jur de 2h. Nu ne-am fi indurat sa plecam, insa trebuia sa o facem, pentru a ajunge la Wiener Kaiser Orchester cu minim 45’ inainte de inceperea concertului.

Concertul a durat in jur de 2h si a fost o experienta extraordinara. Daca vreodata ajungi in Viena si cu atat mai mult in preajma Craciunului, nu ezita sa iti achizitionezi bilet, pentru ca te asigur ca NU vei regreta. Dupa terminarea concertului, ne-am indreptat catre hotel. Am decis sa mergem pe jos, chiar daca era frig de crapau pietrele. Ne-am gandit ca e o ocazie buna pentru a ne mai bucura de aerul vienez. Am facut in jur de 30’, dar nici nu am simtit frigul si drumul.

A II-a zi ne-am inceput-o din nou cu servirea micului dejun in incinta hotelului, dupa care ne-am plimbat putin printr-un parc si aleile adiacente din preajma hotelului. Ulterior, ne-am intors la hotel, pentru a ne lua bagajele si am pornit catre aeroport, deoarece zborul era programat la ora 15:00.

In putinul timp petrecut in Viena, am incercat sa vizitam / vedem cat mai multe, cu toate ca suntem constienti ca au mai ramas foarte multe locuri de vizitat. Viena, este in sine un obiectiv turistic si este greu sa vorbesti despre obiective turistice fara sa iti doresti sa revii in acest oras.

Acestea fiind spuse, aici s-a incheiat calatoria noastra din preajma Craciunului si abia asteptam anul viitor sa vizitam noi targuri de Craciun, alaturi de fetita noastra. Pana atunci, poate ai cateva ponturi pentru noi 😊

Sarbatori cu bine si linistite alaturi de cei dragi!

Cu drag,

Ana

Please follow and share this: